UI Oyunlarda Oluşturduğumuz Menü Tasarımında Kullanılan Butonlara Yazılara Resim Ve Görsellere Denir.
Bu Kısımdaki Tasarımları İnternet'ten Hazır Değil Kendinizin Tasarlayıp Kullanmasını Öneririm Kullanacağınız Buton Resimlerini , Çerçeve Resimlerini Ve Diğerlerini PhotoShop Programında Yada illustrator Programında Çizip Atlas Png Yani Birleştirilmiş Resim Formatında Kullana Bilirsiniz.
Atlas Png de Oyunda Kullanacağınız Bütün Görselleri Birleştirip Unity 3D Programında Resmin Üstüne Tıklayıp Inspecktor Kısmında Texture Type Kısmında 2D Sprite Seçeneğini Seçip Sprite Mode Kısmında Multipleyi Seçip Altında Bulunan Sprite Editor Butonuna tıkladığınızda Karşınıza Yeni Bir Pencere Açılacaktır.
Açılan Pencerede Sol Üst Köşede Slice Kısmına Tıklayıp Ayarlarını Bozmadan Slice Düğmesine Bastıktan Sonra Bütün butonlar Ve Resimleri (Birbirlerine Çok Bitişik Değilse) Tek Tek Ayırmış Olacaktır. Eğer Ayırmadı ise El İle de Tek Tek Ayırabilirsiniz.
Bu İşlemleri Tamamladıktan Sonra Sağ Üst Kısımda Bulunan Apply Butonuna Bastığınızda Bütün Resimler Tek Tek Ayrılmış Olacaktır.
Eeee Bu Benim Ne İşime Yarayacak Diye Sorarsanız Ne İşe Yarayacağını Size Söyleyeyim .
Eğer Butonları Tek Tek Unity'nin İçine Atarsanız Dosya Boyutu Olarak Oyununuzun Boyutu Büyüyecektir. Eğer Atlas Png Olarak Yaparsanız Ortalama Oyununuzun Boyutundan Yüzde 25 ile Yüzde 30 Arası Tasarruf Etmiş Olacaksınız.
Yani Yaptığınız Oyunun Boyutu 100Mb İse Yaklaşık 75 ile 70 Mb'Ta Düşecektir.