Eğer Bir Önceki Collider Dersini Okuduysanız Bu Bölümü Anlamak Daha Kolay Olur.
Eğer Okumadıysanız Buradan... Okuyabilirsiniz.
Trigger Colliderin İçinde Bulunan Bir Seçenektir. Trigger Objelerin İçinden Geçmesini Sağlar.
Ne İşe Yarıyor Diye Soracak Olursanız Size Kısaca Anlatayım.
Eğer Objelerde Collider Olmazsa Onlara Çarpan Objeleri Sorgulayamazsınız.
Ama Collider Olduğunda Objelerin İçinden Geçemeyiz. Bunun İçin Trigger Metodu Vardır.
Örnek Olarak Yaptığınız Oyunda Karakterinize Bir İsim Verelim. Karakterin ismi Demir Olsun. Yaptığınız Oyunda Kapalı Bir Kapı Var Demir Bu Kapının Önüne Geldiğinde Kapının Açılmasını Kapıdan Geçtikten Sonra Kapının Kapanmasını İstiyorsunuz.
Bunun İçin Yapacağınız İşlem Triggerdir.
Yapacağımız İşlem Kapının Etrafına Görünmez Bir Küp Koymaktır Bunu Yapmak İçin Kapının Önüne Bir Küp Koyuyoruz. Bu Küpün Inspector Kısmındaki Mesh Filter , Mesh Renderer Tiklerini Kapatıryoruz Bu Sayede Küpümüz Görünmez Oluyor Box Collider Kısmındaki isTrigger Seçeneğini İşaretliyoruz. Artık Görünmez Bir Küpümüz Var Ve Bunun İçinden Geçebiliriz.
Kodlama Kısımlarını Burada Anlatmayacağım. Bu Ders Anlatımlarım Bittikten Sonra Güzel Bir Oyun Yapıp Size Kısım Kısım Anlatımlarını Yapacağım Bu Yapacağım Oyunda Burada Anlattığım Her metodu Kullanacağım. Bu Derslerde Size Anlatmak istediğim Metotların Ne işe Yaradığı ve Hangi Amaçla Kullanıldığıdır.