Material Bir Üç Boyutlu Objenin Üstüne Giydirdiğin Doku Çeşididir. Eğer Bir Material Yapacaksanız Dikkat Etmeniz Gereken En Önemli Husus Material'e Verdiğiniz Texture(Doku Resmi'nin) Örüntü Biçiminde Olmasıdır. Eğer Örüntü Olmayan Bir Texture Kullanırsanız Materiali
Objeye Attığınızda Objenin Üzerinde Dokular Kesik Kesik Duracaktır.
Materialde Normal Map Denilen Bir Husus Vardır Bu Materialinize Derinlik Hissiyatı Verir
Ve Dokunun Daha Gerçekçi Durmasını Sağlar.
Bunu Kullanıp Kullanmamanız Size Kalmış ben Mobil Oyun Yaptığım için Dosya Boyutları Benim İçin Önemli Olduğundan Normal Map Textureleri Kullanmıyorum Daha Doğrusu Kullanamıyorum.
Metalic Adındanda Anlaşıldığı Gibi Material'i Metale Daha Çok Benzeten Bir Özelliktir Bunu Ahşap Kumaş Gibi Dokular Kullandığınızda Sıfıra Almanızı Öneririm Aksi Taktirde Ahşap Bir Model Metal Gibi Parlayacaktır.
Smoothness Özelliği İse Metalik'den Ziyade Cila Parlatması Gibi Material'i Parlatır.
Bunu da Dilediğiniz Bir YerdeKullanabilirsiniz.
Unity 3D de Yaptığınız Oyunlarda Dikkat Etmeniz En Önemli Hususlardan Biride Material Oluşturma ve Düzgün Bir Şekilde Kullanmaktır.
Oluşturduğunuz Material'in Texture Kalitesine Normal Map Ayarlamasına metalic ve Smoothness Ayarlarına Dikkat etmemiz Gerekir aksi taktirde Modelimizin görünümü Pek Güzel Olmaz.